Treceți la conținutul principal

Oamenii din back office sunt foarte importanți

Am vazut zilele acestea că circulă o reclamă despre o conferință de vânzări.

Nu este nici prima, nici ultima, doar că de data aceasta am perceput eu diferit acest anunț.

Stiu că se consideră că într-o companie este cel mai important să vinzi și că această parte este vitală pentru o bună funcționare și sunt total de acord cu toată atenția acordată creșterii abilităților de a vinde.

Până la urma toți vindem într-o mai mică sau mai mare măsură, începând cu a ne vinde pe noi și e important să știm cum.

Dar, ce credeți? Mai există și alți oameni. 

Cei care nu sunt interesați de acest domeniu pentru că ei sunt buni în altceva și lucrează în alte departamente din cadrul firmei. Aceștia, surpriză, sunt la fel de importanți și contrbuie la fel de mult la bunul mers al lucururilor, la menținerea unui flux operațional corespunzător și dețin abilități foarte bune în ceea ce fac. 

Care sunt aceștia? 

Oamenii din back-office, cei care contribuie la realizarea target-ului si a planului de vânzări chiar dacă nu se văd și nu-i știe nimeni.

Oare ei nu au nevoie de traininguri și conferințe special dedicate? 

Daca ei dețin cunoștințe într-o arie care nu implică vânzarea, dar își realizează sarcinile de lucru cu dedicație, implicare și devotament, nu ar trebui să investim și în creșterea lor, oferindu-le acces la informații noi care să le crească motivația și astfel productivitatea? 

Dacă nu lucrezi pe vanzari sau nu ai o poziție de conducere nu înseamnă ca nu ești important, așa că meriți la fel de multe recompense, apriecieri și investiții în evoluția ta din partea companiei în care lucrezi și a comunității exitinse, la nivel global. 

Dincolo de aceste aspecte, contează și modul în care te poziționezi tu însuți față de ceilalți și cât de mult te valorezi pe tine pentru munca depusă. Acest lucru va influența felul în care te vad ceilalți și nivelul de apreciere pe care îl primești. 

Da, normal că afirm asta pentru că lucrez de peste 10 ani pe partea de back office și trebuie să cred cu tărie că fac o muncă valoroasă, ca să pot să ofer inspirație și mai departe, nu? 

Adevarul este ca nu am gândit așa dintotdeauna, jumatate din timpul ăsta m-am subestimat și am considerat că dacă ești în "back-stage" nu ai nicio valoare, doar muncești la nesfârșit, iar scopul tău este să oferi suport altor persoane, mult mai importante.

În timp, am început să-mi dau seama că și dacă muncești la "biroul din spate" și nu ești în prima linie, contează foarte mult cât ești de organizat, cât de rapid gândești si îndeplinești diverse sarcini și cât de orientat ești către găsirea de soluții pentru soluționarea diverselor si multiplelor probleme imprevizibile care pot apărea. 

Așa că, pentru că acum gandesc mult mai liber si sunt convinsă ca oamenii din spate sunt la fel de valoroși ca și cei din față în dezvoltarea oricărui tip de afacere, vreau să iau măsuri în acest sens și să creez programe de training, coaching si consiliere special dedicate acestor persoane extraordinare, pline de calități si extrem de capabile, din back office.

Ce spuneți de o viitoare conferință doar pentru aceștia(noi)? 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ideea "Idei simple"

"Idei simple" a pornit fix de la o astfel de idee, de la gândul de a așterne în cuvinte diverse conștientizari la care s-a ajuns în urma evenimentelor, experientelor și al oamenilor întâlniți.  Alegerea scrisului ca modalitate de exprimare are la baza speranța că cititorii vor avea zâmbete sau "aha-uri" și ca ii va ajuta cumva sa se bucure mai mult de darul asta imens de a avea oportunitatea de a trai și de a evolua continuu. Totul capătă sens atunci când, asa cum cu maiestrie a spus Mircea Eliade, înțelegem "(...) ca nu ești dator să ajungi ceva, că nu trebuie să parvii nicăieri, că ceea ce importă în primul rând este să fii tu și să poți rămâne tu însuți în orice împrejurare a vieții." Am ales sa schimb contextul  citatului în sens pozitiv pentru ca eu cred cu tărie ca aceasta"intelegere" vine pentru toti, dar la momentul potrivit fiecăruia dintre noi. 

Oamenii se schimba?

O întrebare la care multa vreme m-am încăpățânat sa cred ca răspunsul este "Da", fiind convinsa ca având suportul potrivit de la cei din jur și circumstanțele favorabile este imposibil ca un om sa nu-și îndrepte comportamentul și sa nu renunțe la anumite acțiuni dăunătoare. Au trecut anii și după păreri de specialitate citite sau auzite, am ajuns la concluzia ca indiferent de cât de calitativ este mediul înconjurător și de cât de mult ajutor și sustinere ți se oferă, singurul care poate decide asupra propriilor fapte ești tu însuți.  Degeaba ți se oferta sanse și oportunități de a te corecta și de a încerca sa mergi pe calea cea buna, degeaba petreci ore întregi la terapie sau la cursuri despre o viata împlinită dacă nu ești capabil sa preiei controlul și sa te oprești din acțiunile nocive. Am văzut cazuri de oameni care au avut parte de evolutii incredibile și schimbări radicale, dar și oameni care continua sa trăiască în aceeași suferință interminabila pe care și-o provoacă

Despre comunicare și asertivitate

Comunicarea este un subiect foarte vast și reprezintă un instrument utilizat zilnic de fiecare dintre noi pentru a ne exprima în relațiile cu ceilalți. Problema este ca deși credem că știm să comunicăm, având în minte doar acțiunea de a vorbi, adevărul este că a comunica presupune mult mai mult decât simplul fapt de a emite cuvinte, propoziții și fraze. Ce se află în spatele acestei cortine numita  comunicare? În primul rând suntem noi, fiecare având trăsăturile sale unice si filtrul său personal diferit. Apoi apar gândurile noastre și aici ia naștere diferența dintre ceea ce avem în minte, intenția noastră de a exprima un anumit lucru și ceea ce spunem de fapt. Următorul element este mediul în care se desfășoară discuția și limitele impuse de acesta. La celalat capăt este cel căruia îi transmitem mesajul, cu propria sa viziune, deținând propriile credințe, perceptii și mod de a interpreta. ↪️In plus față de toate acestea, apar elementele nonverbale și paraverbale care au o importanță